Par kilometara istočno od Karepovca nalazi se TTTS. Za one koji ne znaju značenje ove skraćenice, radi se o Trgovačko transportnom terminalu Split. Niknuo je osamdesetih godina prošlog stoljeća usred plodnog Žrnovačkog polja, ambiciozno zamišljen kao nova splitska gospodarska zona. Osim što je izgradnja TTTS-a bila smrtna presuda žrnovačkoj, a time i splitskoj poljoprivredi, ovaj terminal maločim je opravdao svoje postojanje. Na njemu se od 2000. smjestila Regionalna veletržnica Split, po čemu je cijela lokacija i danas najpoznatija.
Svi oni koji se barem povremeno provozaju ovim područjem prvo što će uočiti je rijetko viđen nered oko ceste koja vodi prema TTTS-u. Zemljište nikad izgrađenog nadvožnjaka koji bi promet iz Splita preusmjeravao na nikad dosanjanu brzu cestu prema Omišu posljednjih je godina postalo ekološka bomba, gotovo pa Karepovac 2. Iako se godinama upozoravalo na ovaj problem, u mandatu bivšeg gradonačelnika Baldasara doslovno se ništa nije dogodilo, a lani je aktualni gradonačelnik naredio službama da postave betonske pregrade oko ceste kako bi se barem s te strane onemogućilo daljnje odlaganje raznovrsnog, ponekad i opasnog otpada.
Bila je to i ostala nimalo lijepa slika na ulazu u Cvit Mediterana.
Osim okolice ceste koja je ispod svakog estetskog i ekološkog nivoa, problem predstavlja i sama cesta. Poznato je da se posljednjih godinu dana rekonstruirala vrlo prometna cesta između Strožanca i Žrnovnice, a dok je na toj cesti bila teška mehanizacija, mnogi su vozači koristili upravo cestu preko TTTS-a da bi izbjegli radove i kolone. No, ne bez problema. Na jednom mjestu ove "ceste" je usko grlo jer se radi doslovno o prolazi preko potoka, a potom i dvije obiteljske kuće gdje jedva prođe jedan automobil. Stanje ceste preko TTTS-a i kroz TTTS je općenito loše, no posljednja dva mjeseca stanje je jednostavno - katastrofalno.
Stanje ceste - katastrofalno!
Na našem portalu smo više puta pisali o rupama u asfaltu koje su pomalo postale i šire i dublje od pola metra! Osobito je problem kada padnu kiše pa se rupe i ne vide, što prijeti i vozačima i pješacima. Posljednjih dana javlja nam se puno čitatelja koji žive u okolici TTTS-a i koji ovu cestu moraju svakodnevno koristiti. Ljudi jednostavno ne vjeruju što se događa, a još manje vjeruju što se ne događa - tj. da nitko ne mari za ovaj problem i da se rupe ne saniraju.
Raspitujući se za ovaj problem dolazimo do prve zanimljive činjenice. U kategoriju nerazvrstanih cesta spada samo dio od križanja za Stobreč pa 880 metara sjeverno prema TTTS-u. Samo na toj dionici vrijedi nadležnost Grada Splita. Iza te crte, a ona otprilike pada do bivšeg odlagališta pauk službe (sada nogometni teren s umjetnom travom), cesta više nije nerazvrstana već je u privatnom vlasništvu dr. Nebojše Kneževića. Uz to, upravo za ovo područje u tijeku je imovinsko-pravni spor između Grada i dr. Kneževića. Naš izvor iz Grada Splita tvrdi da se upravo zbog ovakve situacije Grad od slučaja do slučaja muči da bi se sačuvala sigurnost građana u jednoj takvoj imovinsko-pravnoj zavrzlami. Svaki pokušaj da se popravi stanje na toj dionici do sada je završavao tužbom protiv Grada, stoga su u Gradu vrlo oprezni.
Je li Grad dužan zabraniti promet?
S obzirom da se Regionalna veletržnica Split nalazi izvan ceste koja je pod nadležnošću Grada ili bilo koje javne ustanove, postavlja se pitanje kako je moguće da veletržnica uopće može poslovati na području na kojem ne postoji legalna pristupna cesta!? Također, je li Grad dužan zabraniti promet iza spomenutih 880 metara ceste, u kojem slučaju bi se zatvorio promet prema veletržnici i prema privatnim poslovnim subjektima?
Nema sumnje da privatni vlasnici pokušavaju natjerati Grad da im se parcela preko koje prolazi ova cesta "masno" isplati, no postavlja se pitanje zašto Split sve ove godine nije iskoristio mogućnost koju nudi Zakon o cestama. Ovaj zakon omogućuje uknjižbu ceste bez obzira na vlasništvo. Potreban je samo parcelacijski elaborat nakon kojega bi uslijedilo izvlaštenje vlasnika. No čak i u ovom scenariju aktualni imovinsko-pravni spor ili sudski postupak bi mogao biti problem kod moguće uknjižbe.
Zadnji na listi prioriteta - građani!
I kao bezbroj puta kod nas, dok traju "ping-pong" odgovornost i sudske zavrzlame, pati obični građanin. Isti onaj koji zato što nije rođen kojih tisuću kilometara zapadnije ne zna kome bi se obratio da ima kuda proći automobilom od kuće do posla, isti onaj koji ljeti nema čašu vode jer nema vodovoda i isti onaj koji živi u Splitu, a ni 2019. godine nema kanalizacije...