OGROMNE GUŽVE U ČISTOĆI Evo kako će se ubuduće naplaćivati odvoz smeća

Samo u jednom slučaju moći ćete se osloboditi plaćanja ove naknade

Čistoća d.o.o. Split je temeljem Zakona o održivom gospodarenju otpadom i Uredbe o gospodarenju komunalnim otpadom te temeljem Odluke o načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada dužna izvršiti obračun korištenja javne usluge prikupljanja, odvoza i odlaganja komunalnog otpada.


Izjava se šalje temeljem čl. 14. Uredbe o gospodarenju komunalnim otpadom i sadrži u tom članku propisane podatke koji su potrebni kao osnova za utvrđenje visine iznosa koji je korisnik dužan platiti za korištenje javne usluge.

Zato je Čistoća d.o.o. na adrese oko 100 tisuća domaćinstava poslala “Izjavu o načinu korištenja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog i biorazgradivog komunalnog otpada“. U zgradi Čistoće već danima stvaraju se veliki redovi, dnevno dođe do 500 Splićana željnih podrobnijih informacijia o spomenutoj izjavi.

S obzirom na mnoge upite i nesnalaženja samih korisnika, razgovarali smo sa Stjepanom Ivčevićem, direktorom zajedničkih službi Čistoće.

Izjave su otisnute i poslane na adrese 100 tisuća korisnika domaćinstava. Oni Čistoći moraju vratiti izjave da bi se na temelju njih saznali stvarni podaci na terenu ako su se mijenjali, bilo da se radi o adresi, smještaju kontejnera, broju članova domaćinstava i slično – kazao nam je uvodno Ivčević.



Potom nam je otkrio kako će se formirati buduća cijena komunalne usluge:

– Ovo radimo zbog novog Zakona o održivom gospodarenju otpada, a osobito zbog Uredbe o gospodarenju komunalnim otpadom. Oni su diktirali novi način obračuna od 1. studenog ove godine. Prava faza u iznosu u stvaranju novog iznosa obračuna je odluka koju je donio Grad Split. Druga faza je prikupljanje izjava svih korisnika da bi vidjeli stvarno stanje na terenu. Adrese, broj korisnika, kontejnera, udjela u kontejnerima. Nova cijena bit će formirana na temelju količine otpada. Količina otpada će biti varijabilni dio cijene. Nova cijena više neće imati veze sa svim starim dijelovima cijene. U Čistoću ne želimo daljnja opterećenja građana i želimo da cijena usluge ostane približno ista kao do sada. Dakle, nova cijena će se sastojati od fiksnog dijela cijene koja će pripadati svim korisnicima, svi će imati taj fiksni dio. Primjerice, 26 do 28 kuna plaćat će svaki mjesec. Radi se o velikoj novini u odnosu na do sada. Novom uredbom potpuno su izjednačeni privremeni i stalni korisnici – ističe Ivčević.



Pojasnio je tko će iznimno biti oslobođen plaćanja nakndade.

– Samo onaj tko ne koristi uslugu više od godinu dana, a to se može dokazati samo računom vodomjera ili struje, može biti oslobođen plaćanja. Što se tiče varijabilnog dijela, on ovisi o količini otpada koja po zakonu mora biti mjerljiva u odnosu na ono što se nalazi ispred građana. Mjerljiva je udjelom koji pripada građaninu i brojem odvoza. Da bi se došlo do udjela u kontejneru morate doći do broja članova domaćinstava, do broja ljudi na području, do količine smeća na području i to u kilogramima. Udio u kontejneru puta broj odvoza puta minimalna jedinična cijena kao varijabilni dio cijene koštanja je konačna formula.

“Ovjera predstavnika stanara”

– Zakon je decidiran, a ljudi reagiraju različito na ove izjave. Izjava je propisana Uredbom i baš tako kako je naznačeno u Uredbi, to su prepisane stavke. Korisnik mora svojim potpisom ovjeriti korištenje kontejnera za primopredaju i potvrditi udio u kontejneru s brojem članova domaćinstva. Ako dolazi do izmjena broja članova domaćinstva, to mora ovjeriti npr. predstavnik stanara. Ne radi se o obvezi predstavnika stanara ili Stanouprave. Izjave će se koristiti za izračun nove cijene, a varijabilni dio će biti mali, oko 20 posto, u skladu sa zakonom i Uredbom.

Problem smještajnih kapaciteta

– Dobro smo opremljeni kontejnerima, a osobito spremnicima za odvojeno prikupljanje otpada. Velik je problema smještajnih kapaciteta. Konkretno, zelene otoke ne možete postaviti u gradu gdje poželite jer nema mjesta ni za metalne kontejnere koji su postavljeni. U ovom trenutku imamo toliko zelenih otoka u skladištu da možemo opremiti sve dijelove grada. Dovoljno je da netko samo zatraži i da odredi mjesto gdje će se postaviti zeleni otok.

Ne treba dolaziti u Čistoću ako…

– Na kraju ću naglasiti, tko se god slaže s izjavom, ne treba ni dolaziti u Čistoću. Ono što je uneseno u matičnu datoteku se smatra istinitim. Svi drugi ne moraju stvarati redove. Dnevno nam dolazi 400 do 500 ljudi. Svi koji žele promjenu moraju je doći evidentirati na licu mjesta kako bi se izmjena unijela u matičnu datoteku i kako bi izmijenili podatke – zaključuje Ivčević.

Moja reakcija na članak je...
Vau
0
Haha
0
Hagić
0
Hmmm
0
Plač
0
Grrr
0
Molim?
0

1 KOMENTAR

  1. Poštovani, cijelo vrijeme govorite o formuli izračuna komunalnog otpada, a to je broj članova + varijabilni dio + broj odvoza. Nigdje ne spominjete broj apartmana na računu… Dakle zašto bi vlasnici apartmana trebali Vama prdočavati svoja riješenja o kategorizaciji… Naprimjer gosti sezonski nisu stalni oni su prolazni i kroz 3 mj. se odvija najčešće turizam…Dakle ako vi želite točan protok gosti kako bi naplatili taj dio po članu tada nakon sezone možete znati točan protok ljudi po apartmanu i tako naplatiti točne iznose od kojih nitko neće bježati + količinu prizvedenog otpada…Dakle pitanje je zašto ljudima šaljete cijelu godinu račune za apartmane kad znate da gosti nema, a ujedno govorite kako kvadrati ne prizvode smeće nego ljudi ? Evo vrlo jednostavno pitanje na koje nemate logičan odgovor….

Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime