Kotarske prostorije u Spinutu u srijedu navečer bile su pune, a razlog tome bila je tribina na temu prometa u mirovanju u ovom kotaru. Preko dva sata razgovaralo se o stanju s parkingom u ovom kotaru te načinima kako se suočiti s nedostatkom parkirnih mjesta.
Tribinu je organizirao Split parking uz podršku GK Spinut.
- Drago mi vidjeti ovako veliki odaziv što me ne čudi jer je ovo jedini kotar do sada koji nam je poslao dokument s konkretnim prijedlozima na temu parkinga. Glavni cilj ovog pristupa upravo je čuti direktno od stanara koji najbolje znaju koji su problemi s parkingom, koji su prijedlozi rješenja te vidjeti što je moguće realizirati. Nama je primarno zaštititi stanare kotara, poručio je Marko Bartulić, direktor Split parkinga.
Sudionici tribine istaknuli su kako je parkirnih mjesta naprosto premalo, što samo potvrđuje rezultate provedene terenske ankete koja je pokazala da ih preko 80% tako misli, bez obzira je li turistička sezona ili koje je doba dana. Stanari su iznijeli prijedloge i ideje kako riješiti taj problem, a većina ih se odnosila na prijedloge lokacija izgradnje novih kapaciteta i povlašteniji položaj u odnosu na one koji Spinut posjećuju zbog posla, škole, zabavnih sadržaja i drugih aktivnosti, a kojih ima mnogo jer je specifično za Spinut da veći problem ima van sezone. Upravo građane koji dolaze iz drugih dijelova grada 44,7% stanara istaknulo je kao najveći problem pri pronalasku parkinga, dok ih 34% smatra da je razlog tomu prevelik broj vozila stanara Spinuta.
Naime, analiza postojećih parkirnih mjesta u Spinutu napravljena izvan sezone pokazala je
kako postoji 2661 trenutnih i potencijalnih parkirnih mjesta, 478 je pod naplatom dok je okvirna procjena broja vozila stanara kotara oko 4600, a predloženo je i da se kotar i
predstavnici stanara svake zgrade uključe u dobivanje točnog broja vozila koja pripadaju stanarima. Senzori, kojima od prošle godine raspolaže Split parking, pokazali su pak kako dio parkirališta u Zrinsko-Frankopanskoj koji pripada kotaru, u ljetnim mjesecima bilježi popunjenost od 40%, dok van sezone ta popunjenost dolazi do 80% što se može pripisati i velikom broju škola, no i dalje iskorištenost nije maksimalna.
Kako bi se obračunao s ovim gorućim problemom, Split parking ove godine ide u ciklus izgradnje devet novih garaža s približno 2200 mjesta, od čega su dvije u Spinutu.
- Projekt financiramo sami u iznosu od 80 milijuna kuna, a čak dvije garaže su u Spinutu. Isto tako uputili smo prijedlog Gradu za još oko 25 lokacija za izmjenu GUP-a jer imamo kapacitet graditi dalje kada nam preduvjeti to dopuste, dok za izgradnju podzemnih garaža nemamo ovlaštenje, istaknuo je Bartulić.
Kotar Spinut prostorom je ograničen, a planirana nadogradnja dviju garaža, u Jobovoj i Rendićevoj II, donijet će nešto manje od 300 novih mjesta. No, činjenica jest da je u Splitu preveliki broj registriranih automobila, njih 92.000, prosječno kućanstvo ima 2-3 vozila i
nerealno je očekivati da će se problem riješiti isključivo izgradnjom novih garaža, već je potrebno uvođenje i prihvaćanje inovativnih rješenja te jačanje javnog prijevoza. Stvarni napredak može se dogoditi isključivo uz paralelni razvoj svih segmenata koji se tiču prometa i pripadajuće infrastrukture.
Ovo je problem ne samo Spinuta, već cijeloga Splita, a ovakve tribine način su da kroz konstruktivni dijalog i raspravu dođemo do rješenja problema koji mnogima svakodnevno oduzima vrijeme i narušava kvalitetu života.
- Hvala svima koji su odvojili vrijeme i došli ne bi li zajedno pronašli način kako riješiti problem parkinga koji je u ovom kotaru posebno izražen. Kotar je otvoren za sve prijedloge
stanara koje ćemo uz Split parking i ostale nadležne službe ispitati, završio je tribinu Andrija Čaljkušić, predsjednik Vijeća kotara Spinut.
- Nakon Bačvica i Spinuta, slijede i ostali kotarevi u gradu Splitu gdje se nadamo jednako konstruktivnoj i vrijednoj raspravi kako bismo mogli izraditi optimalno rješenje za svih te ga predložiti Gradskom vijeću koje odluke u konačnici i donosi, kazao je Bartulić.