Više manje svi mediji su jučer prenijeli dopis Splićanke, majke djeteta sa stopostotnim invaliditetom, koja se požalila na ograđivanje plaže Kašuni od strane koncesionara Stipe Dolića. Iz tvrtke Dolis d.o.o tvrde da reklamni panoi postavljeni na plažu služe za zaštitu kupača. Njihovo prioćenje prenosimo u cijelosti i bez izmjena.
- Od početka koncesije firma Dolis d.o.o. radi na povećanju kvalitete usluge za sve kupače pa tako i za osobe sa invaliditetom. Radilo se i na označavanju parkirališnih mjesta, postavljanju znakova i sl., ali zbog nepoštivanja od strane vozača često dolazi do gužve pa se čak ni vozila hitne pomoći ne mogu spustiti do plaže u slučaju nezgode. Firma Dolis d.o.o. je i u tom slučaju kontaktirala grad Split koji je zbog nedostatka radnika u nemogućnosti riješiti navedeni problem. Spomenuti reklamni panoi su pomični te isto tako služe za zaštitu kupača od automobila i prašine.U budućnosti se nadamo dobivanju plave zastave za navedenu plažu i još boljoj usluzi za sve turiste i građane! - stoji u prioćenju. Foto: Ivana Perković
Čogelja: "Nema smisla da ljudi čekaju da im netko pomakne ogradu"
O ovoj temi smo porazgovarali sa županijskim pročelnikom za turizam i pomorstvo, Stipom Čogeljom, koji tvrdi da, iako se radi o sivoj zoni jer detalji nisu utvrđeni ugovorom, koncesionar nema pravo fizički onemogućiti građane u pristupu pomorskom dobru, a nema pravo ni prodavati oglasni prostor, jer ta djelatnost nije zabilježena u ugovoru.
- Ograđivanje plaže na način da se isključi pristup javnosti, nije moguće. Naša je služba kontaktirala koncesionara koji tvrdi da se radi o ograđivanju zbog prašine, jer ljudima smeta i imali su prigovore. Mi smo mu rekli da ako je tu najlakši prolaz za osobe s invaliditetom, da se mora s tim uskladit, da se ne smije ograditi. Nadam se da će postupiti po tom nalogu - kazao je Čogelja.
Koncesionar tvrdi da je ograda pomična te ukoliko netko zatraži, može se otvoriti za prolaz. Čogelja smatra da to nije rješenje, jer bi svi kupači, pa tako i oni s invaliditetom trebali plaži moći pristupiti bez čekanja na tuđu pomoć.
- Zato je bitan ovaj Pravilnik o gospodarskom korištenju plaža na području županije, koji ćemo uskoro donijeti. Takvi detalji nisu razrađeni sadašnjim ugovorom, tako da je to pitanje koje je ostavljeno otvoreno. Bitno je da to nije fiksna ograda za koju je potrebna neka dozvola i koja ograničava pristup javnosti za korištenje pomorskog dobra, tako da je to u nekoj sivoj zoni koja nije regulirana ugovorom do novog Pravilnika. Mi ćemo svakako inzistirati da se, pogotovo kad su u pitanju osobe s invaliditetom, omogući neometan pristup. Nema smisla da oni sad tamo čekaju dok netko ne pomakne ogradu. Nama je bitno da se ne ograđuje, naplaćuje ili onemogućava pristup, a ako osobama s invaliditetom to onemogućava pristup, mora se omogućiti, nemamo tu što diskutirati - kaže.
Reklamni panoi postavljeni bez dozvole
Primjetili smo da je koncesionar postavljenu ogradu iskoristio za postavljanje reklamnih panoa za Mall of Split te trgovine i tvrtke koje rade u centru. Čogelja kaže da naplaćivanje oglasnog prostora nije ukjučeno u nijedan ugovor za koncesiju, pa tako ni za plažu Kašuni, pa će i to postati tema nadzora koji je već u postupku.
- Postavljanje reklamnih panoa je gospodarska djelatnost, koja se, sigurno kad već tamo stoji, naplaćuje, a oni takvu vrstu gospodarske djelatnosti u popisu djelatnosti nemaju. Znači, može se raditi samo ono što je na popisu djelatnosti, a koliko se ja sjećam naplata reklamiranja nije predviđena. U svakom slučaju, dobra je stvar što je nadzor u tijeku, pa će to ući u obavezne upute nadzora na koje oni moraju reagirati - zaključio je. Foto: Ivana Perković
Ako se ne prilagodi, gubi koncesiju
Čogelja najavljuje oduzimanje koncesije ukoliko se koncesionar ne bude držao uputa.
- Nadzorno tijelo koje je zakonom imenovano je bilo već u dva navrata tamo, dobio je pisane i usmene upute kako se treba prilagoditi. Ukoliko se ne bude držao tih uputa, ono što je jedino zakonom moguće je oduzimanje koncesije - objašnjava Čogelja te dodaje:
- Zato je bitan ovaj Pravilnik, kojim će svi detallji biti razrađeni. Teško je objasniti ljudima da vi ne možete nametnuti nešto što nije u ugovoru, a prema Pravilniku će svi imati iste obaveze. To je fer, s tržišne strane i strane građana, jer onda će oni biti upućeni ako su ležaljke rasprostranjene, koliko ih može biti, na kojem mjestu, koji razmak i slično. Sve će biti na info tabli na ulazu u plažu, kao i kontakt telefon službi zaduženih za nadzor i koncesionara sa svim pravilima ponašanja na plaži. Da se sve zna, da nema tajni - kaže.
Građani su zbunjeni po pitanju koncesija, jer kako i sam Čogelja kaže, do izdavanja novog Pravilnika, dosta toga nije razjašnjeno. Upitali smo ga kome se mogu obratiti ukoliko imaju pitanja ili žele prijaviti kršenje koncesijskih ugovora.
- Ako je koncesija u pitanju, mogu se javiti Splitsko - dalmatinskoj županiji. Ako je u pitanju koncesijsko odobrenje ili korištenje bez pravne osnove, mogu se javiti Lučkoj kapetaniji, carinskoj upravi ili Državnom odvjetništvu. Ali prvo se trebaju obratiti Lučkoj kapetaniji koja ima inspektore koji mogu na licu mjesta naplatiti kaznu ili zabraniti rad - zaključio je Čogelja.