U tijeku je posljednja sjednica splitskog Gradskog vijeća ove godine, a među vijećničkim pitanjima bilo je i ono oko izgradnje pristupnih cesta na Kili. Pitanje je postavio HDZ-ov Tomislav Prljević.

– Što se tiče pristupnih cesta, to je projekt koji traje desetljeće. Cesta se još ne gradi, ali 10 godina traje projektiranje i 9 godišnji pravni spor. Početkom ove godine spor se riješio – rekao je pročelnik Službe za izgradnju i upravljanje razvojnim projektima Jurice Vojnovića te je podsjetio na ono na što je i Grad Split jučer priopćio:

“U proračunu za 2020. godinu te u projekciji proračuna za 2021. godinu osigurana su sva predviđena sredstva za izgradnju sve četiri ceste na Kili, to je 4.250.000 kuna u 2020. i 12.250.000 kuna u 2021. godini. U slučaju povoljnog razvoja ovog projekta, gradska uprava je spremna u rebalansu proračuna tijekom iduće godine osigurati dodatna financijska sredstva.

Podsjećamo kako je već godinu dana u tehničkom smislu projekt izgradnje cesta na Kili potpuno pripremljen, a Grad Split će u trenutku kada javnom nabavom budu odabrani izvođači krenuti u njegovu realizaciju.

U proračunu za 2020. godinu je predviđeno 800 tisuća kuna za rekonstrukciju i obnovu ceste na Putu Vrborana upravo iz razloga kako bi se za vrijeme izgradnje drugih pristupnih cesta povećala sigurnost prometa u ovoj ulici koja će u jednom trenutku postati najprometnija u ovom dijelu Mejaša”.

HGS-ov Igor Stanišić pitao je koliko je grad koštao gradski “metro”.

– Projekt gradske željeznice osmišljen je u širem smislu kao povezivanje zračne i trajekte luke i tu su uključene kolege iz HŽ-a. U mogućim okvirima bilo je organiziranje vlaka kao javnog gradskog prijevoza. Ugovor je istekao 14.12., a sklopljen je novi ugovor za 2020. i supotpisnici su kolege iz Trogira i Kaštela.

Sada imamo zimski i ljetni raspored, ljetni sadrži gušće linije koji povezuje željezničku i autobusnu kartu. Građani će se moći koristiti i autobusom i vlakom naizmjenično. Željeznica vozi do Kaštel Starog, a autobus dalje do Trogira. Linija funkcionira i ove zime, no ljeti je prilagođena povećanom broju putnika koji koriste javni gradski prijevoz.

Znamo da će se ima izgraditi nekoliko km željeznice do zračne luke, a do tada će se koristiti integrirani prijevoz. “Metro” kao gradska željeznica je prednost koju koriste europski gradovi. Split nema puno željeznice, te smo iskoristili to što imamo. Troškovi svega su podijeljeni, pošto su gradovi suvlasnici Prometa. Za Željeznicu 2/3 troškova snosi država, a jednu trećinu gradovi – odgovorio je dogradonačelnik je Nino Vela.

Marijana Puljak pitala je Skate part koji se danas nalazi u Domu mladih i je li Grad počeo s detaljnim planovima za izgradnju Skate parka na Žnjanu.

Ante Zoričić (Popravi grad) pitao je u vezi ceste preko Sirobuje.

– Uskoro je 40. obljetnica nedovršenja ove ceste. Neću ni spominjati da ni danas ne postoje nogostup, hortikultura, biciklistička staza… Zanima me jesu li Hrvatske ceste, čija je to nadležnosti, pripremile prigodan program za spomenutu obljetnicu.

Odgovorio je pročelnik Vojnović.

Raspisali smo javnu nabavu za izradu idejnog rješenje uređenja dijela cesta od Lovrinca do budućeg mosta kod Stobreča. Posredno bi to dovelo do uređenja jer je sada njena okolica neprimjereno uređena. To znači zeleni pojas, izgradnju nogostupa i biciklističke staze.

S naše strane postoji inicijativa, guramo to, radi se o projektu starom preko 10 godina – kazao je Vojnović.



Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime