Iako smo svi zaokupljeni COVID-19 pandemijom, ne smije se zaboraviti da će se početkom nastave na našim prometnicama povećati broj djece koja pješače do svojih škola. Djeca zbog nižeg rasta nemaju dobru preglednost prometa, teže su uočljivi ostalim sudionicima u prometu, često nisu u mogućnosti pravilno procijeniti udaljenost i brzinu nadolazećeg vozila te nisu svjesna opasnosti u prometu – poručio je dr. sc. Joško Markić, splitski gradski vijećnik i član predsjedništva SDP Split i dodao:

“Prema podacima iz publikacije „Ozljede u Republici Hrvatskoj“ koju je 2019. objavio  Hrvatski zavod za javno zdravstvo, ozljede predstavljaju vodeći uzrok smrti u djece i mladih (0-19 g.) te od njih u prosjeku smrtno strada 1 mlada osoba svakih 6 dana. One su i iznimno česti razlog hospitalizacija u dječjoj dobi. Godišnje se u bolnicama liječi više od 7.500 djece i mladih, od čega prometne nesreće čine 37,3%, a padovi 36.9%. Kako je prevencija najvažnija, apeliram na sve sudionike u prometu da poštuju prometne znakove i signalizaciju, ograniče brzinu te djecu voze vezane na siguran način u vozilima. Vozači moraju biti pojačano oprezni u blizini škola jer djeca ponekad zbog zaigranosti mogu nenadano istrčati na kolnik”.

– U zadnjem desetogodišnjem razdoblju došlo je do pada stopa smrtnosti od ozljeda kod djece. Jedan od razloga je smanjenje smrtnosti od prometnih nesreća. Do toga je došlo pojačanim ukazivanjem na ovaj problem i raznim javnozdravstvenim akcijama. Međutim, rezultati moraju biti još bolji pa je i dalje potreban sustavan rad na povećanju sigurnosti u prometu – rekao je.

“Svoj dio odgovornosti ima i gradska uprava. Naime, jedna od deset mjera Svjetske zdravstvene organizacije za povećanje sigurnosti djece je mjera poboljšanja cestovne infrastrukture. Osim što je prilikom izgradnje novih prometnica potrebno voditi računa o sigurnosnim mjerama, važno je i postojeće prometnice poboljšati da bi se povećala sigurnost svih sudionika u prometu. To se može postići postavljanjem odgovarajućih prometnih znakova i signalizacije, pješačkih prijelaza, primjerenim osvjetljenjem prometnica te izgradnjom nogostupa za pješake. Dio splitskih prometnica u blizini škola ne zadovoljavaju ove preporuke pa očekujem od gradske Uprave veću angažiranost oko ove problematike.

Roditeljima savjetujem da vlastitim primjerom pokažu djetetu kako se ispravno ponašati u prometu. Nemojte prelaziti kolnik na crveno za pješake, ne pretrčavajte ga izvan pješačkog prijelaza, djeci ukažite na potencijalne opasnosti i s njima vježbajte sigurno prelaženje kolnika. Važno je odabrati najsigurniji, a ne najkraći put do škole. Kada se dočekuje dijete pred školom ili kućom to treba činiti na istoj strani ulice. Ako se dijete kreće u prometu noću ili u uvjetima smanjene vidljivosti, važno je da na sebi ima odjeću i obuću svjetlijih boja te školsku torbu s ugrađenim reflektirajućim tvarima.

Djeco, neka vam povratak u školske klupe bude sretan i siguran!”, zaključio je Markić.



1 KOMENTAR

Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime