Izložba pod nazivom „Prva na Jadranu“ otvorena je Hrvatskom pomorskom muzeju u Splitu. Dvojezičnim katalogom izložbe obilježava se 60. godišnjica puštanja u promet prve trajektne linije na istočnom Jadranu koja je povezivala Crikvenicu i Šilo na otoku Krku. 

Autori ovog povijesnog događaja su ravnatelj Hrvatskog pomorskog muzeja Split Ljubomir Radić, kustosica Muzeja grada Crikvenice , Tea Rosić i Stjepan Špalj, vanjski suradnik Muzeja grada Crikvenice.

– Prošle godine smo u Crikvenici obilježili veliku obljetnicu hrvatskog pomorstva. Važna je to obljetnica puštanja u promet prvog trajekta koji je promijenilo živote mnogih Krčana i kasnije svih stanovnika hrvatskih otoka – kazala nam je Tea Rosić.

Crikvenica je od tada turistički raj

Ističe da su tim povijesnim događajem zamijenjene parobrodske linije s trajektnim linijama koje su u tom vremenu bile znatno brže i efikasnije. Kaže da to bila prava revolucija pomorskog putničkog prometa. 

– Još prije 60 godina Crikvenica se turistički i gospodarski razvila. Možemo reći da je tako i danas, turizam kod nas ima veliki porast – napominje te nam objašnjavajući gospodarski porast Crikvenice napominje: 

– Već ranije izgrađena je Jadranska magistrala i odabir Crikvenice kao prvog trajektnog pristaništa nije bio niti malo slučajan s obzirnom da je crikvenička luka izgrađena krajem 19. stoljeća. Luka je već imala potpunu infrastrukturu za trajektno pristanište – objašnjava nam.



Kaže da je ova izložba nastala na temelju istraživanja i brojnih razgovora sa sugrađanima i stanovnicima otoka Krka. 

–  Trajektno povezivanje je nama uistinu značilo te smo građanima kroz izložbu pokušali opisati tadašnja iskustva koja su naši stanovnici međusobno dijelili. Stanovnicima Krka povezanost je bio san, i taj san im se na kraju ostvario – kaže.

– Kasnije se počinju osnivati druge trajekte linije koje su povezivale druge hrvatske otoke. Moram naglasiti da je na izložbi ima puno tema koje pokazuju stoljetne veze kopna i otoka Krka – opisuje kustosica  te nadodaje: 

– Prikazali smo kako su ljudi nekada živjeli, kako su svojim plovilima putovali od otoka do kopna i obrnuto. Ovim smo željeli prikazati kako je to bilo u prošlosti – jasna je Tea.

„Da nije bilo ‘Bodula’…“

Cijela priča završava izgradnjom Krčkog mosta koji je izgrađen 1980. godine. Time je Krk u potpunost i trajno povezan s kopnom. Maketa trajekta „Bodulka“ posebno je predstavljena u izložbi. Ona će imati trajno mjestu u muzeju Grada Crikvenice. Također prikazana  je i maketa trajekta „Voz“. Bio je to prvi izgrađeni hrvatski trajekt. Građani u izložbi mogu vidjeti i maketu  trajekta „Lošinjanka“. 

– Da nije bilo ‘Bodula’, pitanje je kakva bi danas bila povezanost otoka i kopna – zaključila je.

Izložba otvorena do kraja siječnja

Ravnatelj Hrvatskog pomorskog muzeja Split Ljubomir Radić rekao je da je ova vrijedna izložba predstavlja bitan dio hrvatske pomorske povijesti kojoj se promijenila dotadašnja zastarjela praksu parobrodskih povezivanja otoka i kopna. 

– Tadašnjom izgradnjom Jadranske magistrale počeo je veći priljev turista. Naravno i otočani su htjeli što prije doći do svojih domova – naglašava.

Najavio je da će izložba biti otvorena do kraja siječnja 2021. godine. 

– Posjetitelji će je moći posjetiti i u Noći muzeja. Nadamo se da će iste biti, iako u ovim vremenima zdravstvene krize ništa vam ne možemo garantirati – zaključio je Radić.


Moja reakcija na članak je...
Vau
1
Haha
0
Hagić
1
Hmmm
0
Plač
1
Grrr
0
Molim?
0

Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime