Kao što smo ranije pisali, sredinom listopada Gradsko vijeće grada Splita dodijelilo je posao uklanjanja napuštenih automobila s gradskih površina tvrtki Split Parking.
Na taj način napokon je riješen problem s kojim se gradske službe bore od sredine 2018. godine. Na tri natječaja za odvoz i zbrinjavanje napuštenih automobila nije se javila niti jedna tvrtka koja udovoljava uvjetima, pa je ova odluka dočekana aplauzom.
Povezani sadržaj
Grad Split je osigurao zemljište na Dračevcu na koje je Split Parking po nalogu komunalnih redara dužan odvoziti napuštene automobile i čuvati ih 30 dana. Svaki građanin koji poželi automobil dobiti natrag, plaća kaznu od 450 kuna plus 30 kuna ležarine po danu. Ukoliko u roku od 30 dana ne preuzme automobil, komunalci isti prodaju u 'staro željezo'. I sretni svi; Gradski proračun se puni, zaradi i Split Parking, zaradi i privatnik, a gradske ulice su slobodne od nepotrebne 'željezarije' koja samo zauzima parking mjesta.
No, pravu zbunjozu izazvao je "Zaključak o visini troškova premještanja i čuvanja vozila bez registracijskih pločica uklonjenog s javne površine", objavljen 15. studenog u Službenom glasniku Grada Splita.
Ne štima im računica
Zaključak koji potpisuje splitski gradonačelnik primjenjuje se do 31. prosinca 2019. godine, što bi bio pravi paradoks, jer splitski komunalci do utorka, 26. studenog, Split Parkingu nisu izdali niti jedan nalog za uklanjanje oko 200 automobila s javnih površina. Gradska tvrtka automobile mora čuvati 30 dana nakon odvoza prije nego ih proslijedi na uništavanje, što bi značilo da i ukoliko dobiju sve naloge danas, imaju tek pet dana za njihov odvoz što je fizički neizvedivo. Ukoliko bi Split Parking ispoštovao sve točke zaključka to bi naposljetku značilo da bi 31. prosinca sve automobile ponovno morali vratiti na ulice, jer ih na uništenje ne bi smjeli proslijediti, a ne bi imali nikakvog pravnog temelja za njihovo zadržavanje.
Hitni sastanak u Banovini
O čemu se radi upitali smo direktora Split Parkinga Marka Bartulića, koji je i sam ostao zatečen ovom odlukom. Nije nam znao reći ni znači li to da Grad Split namjerava ovaj posao iduće godine povjeriti nekom drugom. Zatražio je hitni sastanak s gradskim službama koji je održan ranije u utorak, a kako je priopćeno iz Grada Splita, postignut je dogovor da se odvoz napuštenih automobila bez registracije i u 2020. godini povjeri Split Parkingu.
- Na današnjem sastanku u gradskoj upravi na kojem su sudjelovali djelatnici UO za komunalu, stručnjaci za javnu nabavu te predstavnici Split Parkinga zaključeno je da će premještanja vozila bez registarskih pločica uklonjenih s javnih površina Grada Splita i nakon 31. prosinca 2019. obavljati gradska tvrtka Split Parking. To će biti regulirano novim Zaključkom koji će na snagu stupiti s prvim danom 2020. godine te trajati do 31. prosinca 2020. Aktualnim Zaključkom regulirana je tekuća godina - obrazložili su iz Grada Splita. Sad preostaje sačekati da komunalni redari počnu ispisivati naloge i splitske ulice zatrpane s oko spomenutih 200 vozila će napokon prodisati.