Iako problem gomilanja otpada oko ugostiteljskih kontejnera na Žnjanu traje već duže vrijeme, još nije došlo do sporazuma ugostitelja i Čistoće.
Podsjećamo, od otvaranja kafića oko kontejnera se iz dana u dan gomilao otpad, a problem je nastao jer ugostitelji odbijaju potpisati ugovor za više od jednog kontejnera po kafiću, a Čistoća odbija prikupljati ono što im nije plaćeno. U cijelu priču uključili su se gradski komunalci koji su priprijetili pisanjem kazni ukoliko ponovno naiđu na takvu situaciju. Koliko kazni su ispisali upitali smo Grad, ali do objave nismo dobili odgovor.
Jutros su djelatnici Čistoće ipak prikupili otpad oko kontejnera na Žnjanu, a zašto su se odlučili na taj potez upitali smo direktora Čistoće Miroslava Delića.
- Mi smo očistili nered koji je tu nastao, a prema informacijama koje imam tvrtka DMC će organizirati sastanak s ugostiteljima i na taj način pokušati riješiti ovaj problem, da ugostitelji shvate koliko smeća imaju i sukladno tome naruče odvoz. - kaže Delić.
Delić:"Ne možemo stalno trošiti resurse na uštrb građana Splita, a u korist privatnika"
Ugostitelji su s Čistoćom dogovorili odvoz otpada tri puta tjedno, što se pokazalo nedovoljnim. Nakon što je gomilanje smeća na javnoj površini oko kontejnera, pa čak i na 'zelenim otocima' za razvrstavanje, dobilo medijsku pozornost, tek jedan ugostitelj je pristao na aneks ugovora prema kojem će Čistoća smeće odvoziti svaki dan.
- Idući korak je da netko od nadležnih s preostalim ugostiteljima pokuša naći dogovor o odvozu količina smeća koje stvarno proizvode, a koje su očito veće nego što oni to žele priznati. Mi smo na ovo upozoravali od prvog dana, jer prema iskustvu znamo koliko će na nekoj lokaciji ugostiteljski objekt proizvesti smeća. - kaže Delić.
Posebno ga ljuti što se zeleni otoci za razvrstavanje plastike, papira i tetrapaka koriste za komunalni otpad.
- Postavili smo zelene otoke na četiri lokacije, upravo iz razloga da vlasnici ugostiteljskih objekata, kao i drugi građani, mogu odvajati otpad i na taj način imati manju količinu ostalog otpada čiji odvoz se plaća, jer se razvrstani otpad odnosi besplatno. To nikako ne funkcionira, jer se i u ove kontejnere trpa svašta. - kaže Delić. Apelira na Grad i najmodavca ugostiteljskih objekata Spalatum DMC da se problem uskoro riješi, jer trenutni ugovor koji imaju s ugostiteljima nije dovoljan.
- Mi nažalost moramo raditi kako je ugovoreno, ne možemo stalno na uštrb građana grada Splita trošiti resurse, a radi nekih privatnika koji tu imaju svoje interese i zaradu. - zaključio je.
Šunjić: "Nećemo dozvoliti da nam Žnjan bude zatrpan smećem"
Kad će se i kako problem ugostiteljskog neposluha riješiti upitali smo direktora agencije Spalatum DMC Antu Šunjića.
- Svaki ugostitelj je trebao ugovoriti s Čistoćom odvoz svog smeća. Činjenica jest da se dešava da se koriste zeleni otoci, viiše puta smo na to upozorili, ali taj dio posla je na komunalnim službama grada, ali i Čistoči koja ima s njima ugovor. - kazao je Šunjić.
Na pitanje kako će Spalatum DMC reagirati i hoće li se sastanak s ugostiteljima koji je najavljen održati, kazao je da ukoliko sastanka bude, on će mu nazočiti.
- Imamo svakodnevnu komunikaciju s ugostiteljima, a i taj sastanak, ako bude, bit ćemo prisutni na njemu, neovisno koja tema sastanka bude. - kazao je Šunjić. Nije potvrdio da sastanak organizira Spalatum DMC, ali je obećao brzo rješenje problema.
- Naravno da ćemo se to uspit dogovorit, nećemo dozvoliti da nam Žnjan bude zatrpan smećem. Ni ja, ni gradske službe.- kazao je. Na konstataciju da se to već događa, kazao je da to nije tako.
- Bilo je trenutaka kad je problem eskalirao, ali to se ne događa 24 sata dnevno i svih 30 dana otkad je Žnjan profunkcionirao. Naši djelatnici su svakodnevno prisutni na Žnjanu i znamo sve što se tamo događa. - kazao je Šunjić.