Svjedoci smo svakodnevne prometne prenapučenosti u gradu Splitu, osobito u ljetnim mjesecima. U samom centru grada, građani i turisti muku muče s pronalaskom parkirnog mjesta za svog limenog ljubimca. Osim toga prometna nekultura u turističkoj sezoni doseže svoj vrhunac. Kako nas upozoravaju iz Sindikata vozača i prometnih radnika u Prometu Split d.o.o. te iz Ceha prijevoznika i obrtnika Splita, ilegalni taksi prijevoznici dodatno doprinose toj prometnoj nekulturi i prometnoj anarhiji u gradu podno Marjana.

– Svaki dan imate neke taksi prijevoznike koji dežuraju na autobusnim stajalištima i nude prijevoz građanima. I sada možete otići na HNK i Kašjune i vidjet ćete taj prizor prometne anarhije – upozoravaju nas iz sindikata vozača i prometnih radnika u Prometu Split d.o.o.

“Upozoravamo na brojne nepravilnosti”

Osim njih požalio nam se i predsjednik ceha prijevoznika i obrtnika Splita Milivoj Topić. Kaže da su primijetili brojne firme koje obavljaju taksi usluge, kao što su između ostalih Uber i Bolt. To su firme koje nisu registrirane u Hrvatskoj, pa samim time oni posluju po drugačijim pravilima, jada nam se Topić. Uz to nam kaže kako su brojne EU države stale na kraj ovakvim, ali i ilegalnim taksi prijevoznicima.

Objašnjavajući nam proceduru plaćanja taksi usluge upozorava da tu dolaze problemi i brojne nepravilnosti.

– Brojne taksi platforme ili uopće nemaju taksimetar ili preko mobilne aplikacije određuju cijene prijevoza koje njima odgovaraju. Dakle, građani usluge plaćaju po vrlo niskim ili po vrlo visokim tarifama. To nije pravedno, jer mi koji smo svoju djelatnost uredno prijavili imamo taksimetar koji je jasno definiran Državnim zavodom za javno mjeriteljstvo – jasno će Topić.

Taksisti koriste autobusna stajališta Prometa Split kako bi građanima nudili prijevoz

Svjedoci smo da je prenapučenost vozila i nedostatak parkirnih mjesta u gradu Splitu standardna pojava. Taksisti naglašavaju kako uvelike tom problemu doprinose ilegalni taksisti. Prepričavaju nam da u nedostatku posla brojni pružatelji taksi usluga svoje vozilo parkiraju na stanicama gradskog prijevoznika Promet Split d.o.o. te onim osobama koje bi se željele voziti autobusom nude prijevoz taksijem po jeftinijoj cijeni od one autobusne.

– Postavlja se pitanje, kako je to moguće i zar se stvarno u današnje vrijeme više financijski isplati voziti taksijem, nego gradskim prijevozom? Tako taksi prijevoznici stvaraju konkurenciju ne samo drugim taksi kompanijama, nego i gradskom prijevozu, što je apsurdna situacija koja nigdje do sada nije zabilježena. Cjenovni razred takvih usluga bi se trebao puno bolje regulirati, jer ovo sada izgleda dosta anarhično – prokomentirao nam je ovu situaciju Milivoj Topić te je nadodao da nerijetko današnje taksi usluge nude neškolovane osobe i loši vozači koji uopće ne poznaju prometnice grada Splita.

– To su osobe koje voze auto kada se treba odvesti na posao, popiti kavu ili se okupati na plaži, mislim da to „vozačko iskustvo“ nije dovoljno za obavljanje taksi usluga. Još je opasnije što te osobe imaju svoje poslove. Znači oni u nedostatku novca žele zaraditi još više obavljajući taksi usluge. Tako dovode u opasnost sebe i druge, izmoreni su i neiskusni – upozorio je Topić.

Vozač taksija prije nekoliko dana prošao kroz crveno svjetlo na semaforu i oborio ženu

Uvjerava nas da se u posljednje vrijeme događa jako puno sudara na splitskim prometnicama u kojima su glavni krivci nesreće neiskusni taksi vozači.

– Nedavno je jednu gospođu koju osobno poznajem udario taksi vozač koji je prošao kroz crveno svjetlo na semaforu, zar to nije užasno? Vidio sam tog vozača prije nekoliko dana, i dalje vozi taksi. Država mora reagirati i riješiti ovaj problem koji muči nas taksiste koji pošteno i maksimalno profesionalno obavljamo svoju djelatnost – apelira.

“Nude vožnje po gradu te dovikuju putnicima okvirne cijene usluge prijevoza”

Slično razmišlja i Hrvoje Mlikota, vozač i potpredsjednik Sindikata vozača i prometnih radnika u Prometu Split d.o.o.  Oni su početkom ožujka zajedno s cehom prijevoznika i taksi sekcijama organizirali prosvjednu vožnju po gradu Splitu.

Hrvoje Mlikota

Kažu da su prosvjedom poslali svojevrsnu poruku Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture. Ukazali su im na ove probleme s kojima se suočavaju u svome profesionalnom poslu.

– U nedostatku posla, zbog prevelikog broja taksi vozila, svaki dan imamo priliku gledati kako taksi vozači suprotno svakom slovu zakona obavljaju linijski prijevoz putnika tako da se zaustavljaju od jednog do drugog autobusnog stajališta. Nude vožnje po gradu te dovikuju putnicima okvirne cijene usluge prijevoza. To se ne smije raditi, apeliramo da se institucije pozabave ovim problemom – čvrst je Hrvoje Mlikota koji naglašava da su ovakvi prizori svakodnevni na najfrekventnijim autobusnim stajalištima u gradu Splitu.

Splitska prometna anarhija u kojoj taksisti nude kružni prijevoz građanima i turistima

– Iako je sezona slabija, vi evo sada možete otići na neku od autobusnih stanica Prometa Split, tu će biti parkiran neki kombi, nekog taksi prijevoznika koji će nuditi taksi usluge kružnog tipa. To mislim da nije pravedno niti dobro. To je prometna anarhija i institucije moraju reagirati – prokomentirali su nam ovu situaciju sugovornici Mlikota i Topić koji kažu da u prilog ovakvim taksistima ide i Zakon o prijevozu u cestovnom prometu. Naime, Članak 47. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu omogućio im je zaustavljanje u svrhu ukrcaja i iskrcaja putnika na autobusnim stajalištima.

– Sporni taksisti naravno zlouporabljuju i taj članak zakona pa se zadržavaju na stajalištima bez putnika, tj. koristeći ih kao taksi punktove. U situacijama kada sporni taksisti zauzmu autobusno stajalište, vozači gradskog prijevoza nemaju mogućnost autobusima ući na stajalište, što im je osnovna djelatnost, već se izlažu riziku i samovolji da putnike ukrcaju na samim prometnicama. Bitno je napomenuti kako javni gradski prijevoz uglavnom koristi veliki broj starije populacije, a i invalidi se često uopće ne mogu ukrcati u gradski autobus zbog ovog problema – upozoravaju nas sugovornici.

“Stat ćemo na kraj ilegalnim prijevoznicima i ilegalnim taksi agencijama”

– Stat ćemo na kraj ilegalnim prijevoznicima, ali i ilegalnim taksi platformama koje nisu registrirane u Republici Hrvatskoj. Mi nećemo odustati, nastavit ćemo se boriti za naša prava, jer ako se izborimo omogućit ćemo građanima bolje i sigurnije usluge taksi prijevoza, ali i adekvatniji i sigurniji javni gradski prijevoz – zaključuju.



2 KOMENTARI

  1. Taxi-kamikaze,rade slalom usred grada,teško za vidjeti da ih prometna policija zaustavi,znam imaju posla,ali svaki život je nedoknadiv…

  2. Prometu nisu krivi taksisti, nego uprava. U Zagrebu, koji je puno veci grad, imate polu-satnu kartu za 4kn, i mozete koristiti autobus i tramvaj, a imate i dnevnu za 30ak kuna. Kod nas je sat 11kn, pa vise mi se isplati otici autom i platiti parking, kosta me isto ili manje, ne cekam nikoga, dodjem kad hocu i odem kad hocu. Uvadite konacno dnevne i polu-satne karte, i prestanite sve druge optuzivati za vlastitu nesposobnost.

Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime