Split bi, prema najnovijem HRejtingu koji je za HRT provela agencija Promocija plus na uzorku od 600 ispitanika (pogreška ±4 %, pouzdanost 95 %), nakon svibanjskih izbora mogao imati Gradsko vijeće sastavljeno od najviše četiri političke opcije. Lista Centra aktualnoga gradonačelnika Ivice Puljka vodi s 28,7 posto potpore, slijedi koalicija predvođena HDZ‐om s 22,1 posto, a treći je savez okupljen oko SDP‐a s 18,5 posto. Kerumova Hrvatska građanska stranka prelazi prag sa 6,5 posto. Koalicija koju predvodi Most uživa povjerenje od 4,8 posto i, bude li joj tendencija rasta potrajala, mogla bi preskočiti potrebnih pet posto. Ostale tri liste—Tomislav Jonjić i partneri, grupa građana Marine Kovačević te inicijativa „Popravi grad”—ostaju ispod dva posto, dok neodlučnih trenutačno ima 16,2 posto.
Kada bi rezultati zaista bili ovakvi ili slično, jasno je da nitko ne bi imao dovoljno ruku za sastavljanje većine u Gradskom vijeću. Gotovo je nemoguće zamisliti suradnju Centra s SDP-ovom koalicijom, a gotovo podjednako nemogućom čini se koalicija HDZ-a i SDP-a. O Onoj Centra i HDZ-a ne treba ni govoriti. Znači li ovo već viđeni scenarij i ponavljanje izbora u Splitu, tek ćemo vidjeti.
U utrci za gradonačelničku fotelju, Puljak je nadomak povijesnog ponavljanja mandata: u prvom krugu osvaja 39 posto glasova, ali u projekcijama drugoga kruga pobjeđuje svakoga izazivača. Najizgledniji protukandidat, HDZ‐ov Tomislav Šuta, trenutačno uživa potporu 20,7 posto birača; SDP‐ov Davor Matijević prati ga s 15,6 posto, a Željko Kerum s 12,6 posto još uvijek zadržava teoretsku šansu za prolazak, s obzirom na 7 posto neodlučnih i statističku pogrešku. U simuliranim dvobojima Puljak osvaja 50,5 posto naspram Šutinih 34 posto, 50,2 posto prema 31,1 posto u srazu s Matijevićem te 53,5 posto prema Kerumovih 31 posto.
Najnoviji HRejting za HRT pokazuje da se splitska politička scena mijenja, a mi smo napravili usporedbu podataka iz večerašnjeg HRejtinga s rezultatima prvog kruga lokalnih izbora u Splitu 2021. i 2022.
Gradonačelnička utrka
Ivica Puljak po spomenutoj anketi osvaja 39 posto. To ga i dalje čini uvjerljivim favoritom, ali rezultat je ipak slabiji u odnosu na čak 48,7 posto u prvom krugu prijevremenih izbora 2022., ali i osjetno bolji od 26,8 posto iz regularnih izbora 2021.
HDZ‐ov Tomislav Šuta bilježi 20,7 posto, što je manje i od Vice Mihanovića 2021. (23,2 %) i od Zorana Đogaša 2022. (25,7 %).
SDP‐ov Davor Matijević napravio je golemi skok: s mizernih 3,84 posto 2022. sada je na 15,6 posto i prvi put od Ive Baldasara ulazi u ozbiljnu borbu za drugi krug. Spomenimo da je SDP-ov eksperiment zvan Ante Franić 2021. osvojio 7,44 posto glasova.
Željko Kerum, kojemu je popularnost strmoglavila sa 14,96 posto 2021. na samo 7,94 posto 2022., vraća se na 12,6 posto – još uvijek ispod svojeg nekadašnjeg dometa, ali čak i ovakav rezultat ostavlja mu barem teoretsku mogućnost dosezanja drugog kruga s Puljkom.
Situacija u Gradskom vijeću
U anketi ua Gradsko vijeće, Puljkov Centar trenutačno uživa 28,7 posto potpore. To je pad u odnosu na dominantnih 42,5 posto na prijevremenim izborima 2022., ali i značajno više iznad 20,2 posto iz 2021. – potvrda da je stranka zadržala "tvrdu" jezgru birača u drugom najvećem hrvatskom gradu.
HDZ‐ova lista ostaje stabilna: 23,3 posto 2021., 23,8 posto 2022., a sada 22,1 posto – gotovo ravna crta kroz tri izborne runde.
SDP (s partnerima) bilježi dramatičan oporavak. S 9,8 posto 2021. potonuo je na 5,8 posto 2022., no današnjih 18,5 posto vraća ga u sam vrh što objašnjava golem rast osobnog rejtinga Matijevića. Hoće li često spominjanje afera vezanih uz Matijevića utjecati na rezultat ove koalicije i samog kandidata, tek ćemo vidjeti.
Kerumova Hrvatska građanska stranka bilježi kontinuiran pad – 11,9 posto 2021., 7,1 posto 2022., sada HRejting predviđa 6,5 posto. Ipak i ovaj postotak je dovoljan da stranka ostane u vijeću i da Kerumu održi vidljivost.
Most, koji je prije četiri godine imao 8 posto, pao je na 6,6 posto 2022., a prema anketi sada je na samom pragu s 4,8 posto.
Do izbora je manje od dva tjedna, no u finišu kampanje još se štošta može promijeniti...




