Splitskom Prometu danas su i službeno isporučena 34 nova autobusa. Radi se o novih 20 zglobnih i 14 solo gradskih niskopodnih autobusa vrijednih 73,9 milijuna kuna, pri čemu Europska unija sufinancira 85 posto tog iznosa iz Kohezijskog fonda, a preostali dio dolazi iz proračuna Republike Hrvatske.

Autobusi su parkirani pred stadionom na Poljudu, a tijekom održana je službena svečanost primopredaje kojoj je nazočio i Josip Bilaver, državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

“Izuzetno mi je drago da smo danas na uručenju nova 34 autobusa. To je prva faza obnove voznog parka Prometa d.o.o., Mislim da je to izuzetno važno i za grad Split i za SD županiju. Na ovaj način želimo potaknuti veći broj građana da koriste javni prijevoz. Time se povećava i njihova sigurnost, sigurnost vozača, ali i svih onih koji sudjeluju u prometu.

Ovo je projekt sufinanciran iz Operativnog fonda konkurentnosti i kohezija, njegova vrijednost je 94 milijuna kuna i mogu samo reći da idemo dalje s projektom i da ćemo u suradnji s Ministarstvom reginalnog razvoja fondova EU i u suradnji s ostalim gradovima ići u drugu fazu nabavke novih autobusa”, kazao je Bilaver.

Činjenica je da gužve kao i prometna infrastruktura ne prate razvoj grada Splita. Na pitanje što država čini po tom pitanju, odnosno kako bi riješila i rasteretila ulice, ministar je odgovorio kako se radi na više projekata.

“Ministarstvo u suradnji sa Gradom Splitom i SD županijom radi na nekoliko projekata. Mi radimo i na željezničkom povezivanju grada Splita sa zračnom lukom Split i na izgradnji tunela Kozjak i na izgradnji drugih prometnica koje će zasigurno pridonijeti rasterećenju i smanjenju gužvi u gradu Splitu. Metro je samo jedna od faza povezivanja pomorske luke Split sa zračnom lukom Split. Tek kad napravimo cjelokupnu dionicu onda će biti cjelokupni projekt vidljiv”, rekao je ministar.

Nova vozila znače i niže cijene?

Rješavanje problema starog voznog parka nabavom novih autobusa Promet d.o.o. rješava problem starih autobusa koji povećano onečišćuju okoliš. Time će se unaprijediti kvaliteta usluge i broj putnika u javnom prijevozu te smanjiti emisija štetnih plinova.

“Treba uništiti stara vozila, to je postupak koji traje. Već smo jedan dio uništili, ali kako se budu stavljali na eksploataciju stara vozila tako ćemo morati ta stara i uništavati”, objasnio je direktor Prometa, Miroslav Delić.

“Nova vozila ne bi trebala značiti nove cijene. Dapače, kako mi predviđamo, sa daljnjom obnovom voznog parka, to su manji troškovi održavanja i manji troškovi u svezi goriva. Cijene ne bi trebale ići prema gore nego bi trebale biti niže nego što su bile do sada.”

Nova 34 autobusa prometovat će u 16 općina i gradova, izuzetak su Dugi rat i Seget.

“Na temelju ugovora koji je potpisan s Gradom Splitom, a uz odobrenje od nadležnih institucija, ovi autobusi prometovat će na područjima svih općina i gradova koji su potpisali ugovore o pružanju javne usluge sa našim komunalnim poduzećem. Sve općine, dakle 16 općina i gradova, osim Dugog rata i općine Seget s kojima nemamo potpisani ugovor”, kazao je direktor Prometa.

Antivandalske kabine kao mjera zaštite vozača

Najveća pošiljka u povijesti autobusa koja je stigla Prometu vrlo je značajna stvar i za same građena. Ali već smo mogli čuti komentare kako će za tjedan dana novi autobusi biti išarani, demolirani,… Upitali smo Delića postoji li možda u novim autobusima ikakva sigurnosna mjera, kamere koje bi snimile počinitelja.

“Teško je imati sigurnosne mjere kada su u pitanju određeni pojedinci. Ovo su autobusi koji podižu stupanj sigurnosti i putnika i vozača, imaju antivandalske kabine koje pružaju zaštitu vozaču da ne bude napada za vrijeme vožnje, imaju određene sustave pa će tako putem ‘ticketinga’ doći određene dojave o specifičnim situacijama. Međutim, ono što je bitno napomenuti svim građanima jest da ovo nisu autobusi Prometa, ovo su autobusi svih građana Splita i okolice, dakle na svim područjima na kojima mi vozimo i normalno je da očekujemo da se sukladno tome svi i ponašaju; da čuvaju svoje vlasništvo. Kamere dolaze u drugoj fazi ticketinga”, kazao je Delić.

Delić je rekao i kako ima informaciju da je inicijativa od strane sindikata da se vozači proglase službenim osobama podržana od strane ministra te kako ide u pozitivnom smjeru.

Što se tiče sustava ‘ticekting’, više informacija o tome će znati kroz par dana.

“Dobili smo obavijest da bi trebalo biti u petak potpisivanje. Nakon što se potpiše ugovor slijedi priprema i postupak javnog natječaja i nakon toga odabir. Mi se nadamo da će se sav taj dio što se tiče administrativnog dijela odraditi do kraja godine te da imali odabranog izvođača i postavljanje sustava početkom slijedeće godine što znači da bi već prvi dijelovi tog sustava mogli biti do ljeta u autobusima. Misli se na dijelove sustava koji se odnose na evidencije plaćanja, praćenja, a ovaj drugi dio je diokoji se tiče autobusnih stajališta odnosno praćenja autobusa, vremena dolaska…”, pojasnio je Delić.


Moja reakcija na članak je...
Vau
0
Haha
0
Hagić
0
Hmmm
0
Plač
0
Grrr
0
Molim?
0

1 KOMENTAR

  1. Zašto kamere nisu tvornički ugrađene, zašto prekopavati nove autobuse kako bi se provukle žice i montirale kamere?! Neće valjda buseve pustiti u promet i dozvoliti da ih netko porazbija, pa će teka onda montirati kamere?!

Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime